Рольова  гра  “ Зустріч  на  ТV

Чи  вміємо  ми  спілкуватися?

Як  підтримувати  бесіду.

 

Слухай  терпляче  того,  хто  до  тебе

говорить,  і  не  намагайся  його  перебивати.  Жодна  розмова  не  починається  з  відповідей.

                       “Тисяча  і  одна ніч”.

 

Мета  заняття.

Ø Дидактична:  відпрацювання  у  грі  тактики  поведінки,  дій,  виконання  функцій,  обов’язків конкретної  особистості.

Ø Виховна:  виховання  самостійності  мислення,  комунікативності,  товариськості,  доброзичливості.

Ø Розвиваюча:  розвиток  уваги,  пам’яті,  мислення,  уяви,  творчих  здібностей,  уміння  порівнювати  відповіді  і  співставляти  їх.

Ø Соціалізуюча:  залучення  до  норм  та  цінностей  суспільства,  адаптація  до  умов  середовища.

 

 

Форма  проведення:  рольова  гра.

 

ХІД  ЗАНЯТТЯ

 

М е т о д и ч н и й    к о м е н т а р

 

Учням  заздалегідь  запропонована  форма  проведення  чергового  заняття.  Підготовка  починається  з  визначення  теми,  пропонується  додаткова  література. Повідомляються  основні  питання  теорії,  зразки  запитань.  Ролі  між  учасниками   розподіляються  безпосередньо  перед  початком  гри:  диктор-ведучий,  редактор  газети  “Муза”,  відома  акторка,  популярна  співачка,  експерти,  репортери,  глядачі  (присутні  в  студії).  Ролі

Баби  Яги  та  Діда  Мороза  розподіляються  раніше  (за  2-3  дні  до  гри).  Всі  готують  запитання  до  гостей,  але  відбираються  кращі  (кожне  запитання  пишеться  на  окремій  картці,  указується  автор).

 

Ø Диктор-ведуча  телепередачі  “Діалог”.

Вітаємо  вас  у  нашій  студії!  Я — ведуча  телепередачі  “Діалог”  ....  Сьогодні  мова  піде  про  те,  чи  вміємо  ми  спілкуватися,  як  підтримувати  бесіду,  щоб  розмова  була  цікавою.

Жодна  людина  не  стане  спростовувати,  що  популярність  багатьох  програм  ТV  залежить  від  уміння  учасників  телепередач  вести  діалоги  й  уміння  ставити  цікаві  запитання.  Діалоги  на  ТV  ведуть  політики,  актори,  науковці,  люди  різних  вікових  категорій,  юнаки  і  дівчата.

Особливість  сьогоднішньої  нашої  зустрічі  полягає  в  тому,  що  діалоги  будуть  вести  самі  гості.  Кожний  учасник  діалогу  буде  виступати  спочатку  в  ролі  гостя  програми,  а  потім — ведучого  (по  4  запитання).  Експерти  (3  учасники)  та  журі-глядачі  оцінять  їх  уміння  ставити  запитання  й  відповідати  на  них  так,  щоб  усі  змогли  дізнатися  про  гостя  програми  якомога  більше.

Про  що  говорити?  Культурним  людям  тем  для  розмови  ніколи  не  бракує.  Це  і  подія,  з  нагоди  якої  зустрілися,  й  новини  науки,  літератури,  кіно,  мистецтва,  моди,  і  захоплення  кожного.  Чим  людина  більше  знає,  тим  цікавіша  розмова  з  нею.  Але  при  цьому,  звісно,  слід  зважати  на  місце,  де  відбувається  розмова;  на  настрій  присутніх. 

 

 

 

Дозвольте  дати  вам 

поради  щодо  навичок  красномовності:

 

Ø Ввічливий  співрозмовник  уміє  цікаво  поговорити  з  усіма,  нікому  не  віддаючи  явної  переваги,  знаходячи  тему  цікаву  для  всіх.

Ø Щоб  привернути  увагу  до  своєї  теми,  висловлюйтесь  коротко  і  чітко,  викладаючи  думки  в  логічній  послідовності.

Ø Уникайте  довгих  вступів  до  теми  і  частих  повторів.

Ø З  манери  розмовляти  здебільшого  роблять  висновок  про  загальний  рівень  культури  і  вихованості  людини.

Ø Пам’ятайте:  слово  чемне  кожному  приємне.

Ø Уміння  уважно  вислухати  співбесідника  не  менш  важливе,  ніж  уміння  говорити.

Ø Під  час  діалогу  використовуйте  “сократівські”  запитання:  “А  що  Ви  під  цим  розумієте?  Чи  вірно  я  Вас  зрозумів  (зрозуміла)?”.

 

Ø Запитання,  що  пропонуються  під  час  проведення  рольової  гри  (ведуча  розкладає  їх  на  столі):

 

1.    ...,  розкажіть  коротко  про  себе.

2.    Чи  була  якась  людина,  яка  мала  вплив  на  формування  вашої  особистості?

3.    Яка  цікава  подія  була  у  Вашому  житті — така,  що  Ви  до  сих  пір  її  згадуєте?

4.    Ви  спілкуєтесь  з  юнаками  і  юнками.  Яка  вона,  сьогоднішня  молодь?

5.    Щоб  ви  порадили  членам  літературно-творчого  гуртка:  як  стати  справжніми  професіоналами?

6.    Як  Ви  проводите  вільний  час?  Чим  захоплюєтесь?

7.    Яка  сама  цінна  порада,  яку  Ви  отримали  в  житті?  Від  кого?

8.    Чи  часто  Ви  змінюєте  свою  думку?  Якщо  так,  то  чому?

9.    Чи  справляють  на  Вас  сильне  враження  звання,  титули,  багатство  інших  людей?

10. Кого  Ви  вважаєте  найвизначнішими  із  політиків  і  державних  діячів  у  минулому?  Із  тих,  що  живуть  зараз?

11. Які  позитивні  якості  Ви  найбільше  цінуєте  в  людях?

12. Назвіть  недолік,  який  викликає  у  Вас  найбільшу  відразу?

13. Який  недолік  Ви  можете  пробачити?

14. Назвіть  улюблений  афоризм.

15. Чи  маєте  свій  девіз?

16. Яка  Ваша  улюблена  цитата?

17. Які  газети  читаєте?

18. Які  пісні  найбільше  полюбляєте  слухати?

19. Назвіть  улюблених  письменників.

20. Хто  є  Вашими  улюбленими  акторами?

21. Чи  маєте  захоплення  (хобі)?

22. Яка  Ваша  характерна  риса?

 

Ø Ведуча. Дозвольте  представити  нашого  першого  гостя.  Керівник  літературно-творчого  гуртка  Муза”  ...

(Займає  місце  за  столом.  Ведуча  ставить  запитання,  гість  дає  лаконічну  відповідь.  Потім  міняються  ролями.  Цей  діалог  є  зразком  для  наступних  учасників  гри).

 

 

Ø Керівник.  Підбиття  підсумків.

 

В и с н о в к и

 

   Поводьтеся  з  іншими  так,  як  ви  хочете,  щоб  вони  поводилися  з  вами.

   Навчіться  слухати  інших.

   Будьте  милі  й  товариські.

   Проявляйте  інтерес  до  інших  людей  та  до  їх  справ.

   Будьте  чемні.

   Не  будьте  злісні  і  запальні.

   У  взаєминах  з  людьми  навчіться  давати,  а  не  лише  брати.

   Вчіться  добре  говорити,  підтримувати  розмову.