ВИДИ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ

 Педагогічна презентація– це демонстрація навчальної інформації з метою досягнення педагогічного (навчального) ефекту за допомогою засобів візуалізацації (телебачення, мультимедіа,тощо).

 

Педагогічні презентації  можна розділити на такі категорії:

 

Конспект уроку

 

. Обов'язкова наявність основних візуальних складових традиційного уроку: тема, мета, план, ключові поняття,закріплення, домашнє завдання і т.д. Ілюстративний ряд грає, в данному випадку, явно допоміжну і незначну роль. Досить часто подібні уроки взмістовній (а іноді, і в ілюстративній частині) орієнтовані на базовий підручник. Дана форма презентації, як правило, част-

 

іше називають традиційними мультимедійним супроводом уроку.

 

Слайд"шоу

 

. Повна відсутність тексту і акцент на яскраві, великі зображення або колажі (Може демонструватися на початку, в кінці, або всередині уроку, ставлячи за мету створення певного емоційного настрою.Як правило, супроводжується музичним супроводом).

 

Демонстрація слайдшоу впродовж всього уроку є малоефективною.

 

«Тільки текст».

 

Варіант, протилежний по своїй суті тому, що пропонувалося в попередньому пункті. Дидактичний ефект досягається за рахунок зміни типів шрифтів, що використовують, розміру шрифту і колірної гами. Також активно використовуються різні варіанти підкреслень.

 

Анімовані схеми

 

. У цьому варіанті презентації особливий акцент зроблено на різних графіках і схемах. Образотворчий ряд – мінімальний. Основна сфера застосування – заняття повторювально-загальнюючого характеру.

 

«Опорні сигнали»

 

. Фактично даний підхід – є розвитком ідей В.Шаталова. Природно, що в даному випадку передбача ється робота в офісних програмах і, можливо в графічних редакторах (малювання).

 

Заповнюємо таблицю

 

. Варіант презентації рекомендований при проведенні уроків закріплення, систематизації навчального матеріалу. Це можуть бути тематичні, синхронні, хронологічні та інші види таблиць.

 

Використовуючи як фоновий малюнок зображення, характерне для теми, що

 

вивчається, вчитель послідовно виводить на слайд не заповнену таблицю або

 

частково заповнену таблицю (поетапно), а учні завершують роботу.

 

«Заповнення» таблиці відбувається після відповідного обговорення в класі

 

або навпаки.

 

Аналіз картини

 

. Презентація, змістом якої є одна картина, плакат,зображення (наприклад, обговорення картини відомогохудожника). На уроці вчитель виділяє та обговорює з учнями фрагменти цього зображення,

 

акцентуючи увагу на деталі, організовує роботу навколо змісту і

 

характеристики цього зображення, історії створення.

 

Тренажер

 

. Закріплення умінь, навичок учнів через виконання,іможливістю виправлення помилкових кроків.

 

Тестування

 

. Варіант, який також може бути рекомендований при проведенні повторювально/узагальнюючого уроку. За допомогою відповідних гіперпосилань, відповідь учнів супроводжується певною реакцією програми.

 

Робочий зошит

 

. «Екранний варіант» робочого зошита на друкованій основі. «Заповнення» зошита відбувається після відповідного обговорення в класі або самостійно вдома. Передбачається середовище для активного моделювання різних об'єктів і ситуацій, творчість учня.

 

Звичайно, що всі перераховані вище види мультимедійних супроводів уроків можуть використовуватися як окремо, так і впоєднанні. Все залежить від творчості вчителя, його бачення уроку.

 

Мультимедійна презентація може виступати як підготовлена вчителем

 

розробка із заданою навчальною метою і завданнями, орієнтована на цілком

 

конкретні результати навчання, де демонстраційний матеріал носить лише

 

ілюстративний характре або учень є активний учасник процесу, виконує

 

інтерактивні завдання, втручається в процеси, активно взаємодіє з

 

комп`ютером. Така організація навчальної діяльності можлива лише в

 

умовах "1 учень / 1 комп`ютер". Вона надає можливість обирати серед

 

достатнього набору інформаційних ресурсів, дидактич

 

них інструментаріїв та здійснювати принципи особистісно/орієнтованого

 

навчання. На такому уроці істотно змінюється роль вчителя, який в даном

 

у випадку є, перш за все, організатором, координатором пізнавальної діяльності учнів.

 

Слід звернути увагу й на хід уроку з мультимедійним супроводом. Як

 

би не був розроблений урок, багато що залежить від того, як вчитель

 

організує пізнавально/дослідницьку роботу учнів. Віртуозне проведення

 

такого заняття складніше, ніж робота шоумена якої/небудь телепередачі.

 

Вчитель повинен не тільки володіти комп'ютером, знати зміст уроку, але й

 

організувати роботу в учнів в різному для кожного темпі, невимушено,

 

постійно акцентуючи увагу на самостійність учнів. Необхідно продумати

 

зміну ритму, урізноманітнити форми навчальної діяльності, подумати, як

 

витримати, при необхідності, паузу, як підбадьорити невпевнених в собі

 

учнів, як забезпечити позитивний емоційний фон уроку

 

ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЗІ СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ

 

Презентація уроку складається із набору слайдів навчального

 

характеру, які можуть бути зведені у три групи:

 

-титульний слайд;

 

-слайди з інформацією;

 

-завершальний слайд;

 

Розробка слайду презентації здійснюється у наступні

 

й послідовності:

 

вибір фону слайду;

 

вставка заголовку слайду;

 

вставка тексту;

 

вставка ілюстрацій;

 

вставка формул;

 

вставка кнопок керування;

 

анімація об’єктів слайду;

 

звуковий супровід анімації